- Locatie
Raadszaal gemeentehuis Raamsdonksveer
- Voorzitter
- M Witte
Agendapunten
-
1Opening en Agendabepaling
-
2
Bijlagen
-
3
Bijlagen
-
4
Bijlagen
-
5
Bijlagen
-
6
Voor het Rondetafelgesprek van 15 september zijn vooralsnog geen onderwerpen aangedragen.
Eerder heeft u aangegeven een Rondetafelgesprek te wensen over de stikstofproblematiek. Hoe ziet u de invulling van deze avond voor u en op welke termijn kan deze worden ingepland? Wie wenst u aan tafel? Wenst u bijv. bijgepraat te worden door deskundigen over de stand van zaken en de plaatselijke (on)mogelijkheden?
-
7
Bijlagen
-
8
Bijlagen
-
9
Themasessie Omgevingswet
Deze themasessie zou voorafgaand aan de reeds geplande themasessie Donge Oevers plaatvinden.
Voorstel:
Omgevingswet - Woensdag 7 september om 19:30
Donge Oevers - Woensdag 7 september om 21:00
Bijeenkomst werkgroep pilot BZK - Necker van Naem
Voorstel - Woensdag 21 september om 19:30
Themasessie Verordeningen Omgevingswet
Voorstel - Dinsdag 4 oktober om 19:30
Themasessie Privacy en informatiebeveiliging
Voorstel - Dinsdag 4 oktober om 21:00
Themasessie Achter de Hoeven en themasessie Hermenzeil
Het verzoek is om beide bijeenkomsten op 1 avond te plannen in oktober. De themasessie Hermenzeil was eerder gepland op woensdag 14 september, deze sessie kan komen te vervallen. De organisatie heeft meer voorbereidingstijd nodig.
Voorstel - Donderdag 6 oktober (i.p.v. Ronde Tafel):
19:30 - Achter de Hoeven
21:00 - Hermenzeil
Werksessie hele gemeenteraad Pilot BZK - Necker van Naem
Voorstel - Dinsdag 1 november om 19:30
Themasessie Wonen
Bijpraten over de gehele opgave wonen (reguliere woningopgave op de sociale - en koopwoningmarkt, met o.a. de starters en doorstromers, alsook de doelgroepen die we moeten huisvesten als gemeente, denk aan statushouders, asielzoekers, Oekrainers, internationale medewerkers en spoedzoekers). Ook de oplossingsrichtingen worden besproken zoals bijvoorbeeld een flexibele schil met flexwonen en sturingsmogelijkheden. Thuisvester zou ook graag aansluiten om toelichting te geven op wat zij nu precies doen, en welke opties we samen met hen hebben om te sturen op de woonruimteverdeling en de nieuwbouwprojecten die we met hen doen.
Voorstel - Donderdag 17 november
-
10
De fractievergoedingen voor dit jaar zijn uitbetaald. Vanwege een administratieve fout is echter te veel overgemaakt naar de fracties. Het bedrag had voor 9 maanden moeten zijn in verband met de verkiezingen, maar er is een bedrag voor 12 maanden uitbetaald. Hoe wilt u hiermee omgaan?
Mogelijke opties zijn:
- Het bedrag terugvorderen
- Het bedrag inhouden op de fractievergoeding van volgend jaar
- Het bedrag niet terugvorderen -
11
Het voorstel is om de Heidag op zaterdag 22 oktober te plannen.
Bijgevoegd vindt u de offerte van de voorgenomen locatie voor de Heidag. De totale kosten zouden uitkomen op 1265 euro (excl. een nacalculatie van drank) uitgaande van 25 personen. Hierbij is gekozen voor het vergaderarrangement "De Rustende Jager" en het Bourgondisch buffet.
Wilt u aan de voorkant nog zaken aangeven ten aanzien van het programma?
Bijlagen
-
12
Nu de gemeenteraad compleet is en de coalitie bekend is kan de raadzaal opnieuw ingedeeld worden. De apparatuur zal opnieuw moeten worden afgesteld.
Er zijn een aantal voorstellen gedaan voor een nieuwe indeling voor de raadzaal:
- Namens het CDA: Scheiding oppositie en coalitie
- Namens Lokaal+: Oppositie en coalitie door elkaar
- Namens Morgen!: Oppositie en coalitie door elkaar, een concreet voorstel vindt u in de bijlageBijlagen
-
13
Burgerparticipatie momenteel is een groot thema. De raad heeft meermaals zijn intentie en wens
uitgesproken om inwoners meer te betrekken. Middels een motiemarkt kunnen inwoners extra
betrokken worden bij beleid. Zou u dit najaar een motiemarkt willen organiseren?Bijlagen
-
14
Dhr. Broeders heeft verzocht om een presidium te plannen in oktober en december, omdat in deze maanden vooralsnog geen presidium gepland was.
Het voorstel is om op 11 oktober en 20 december een presidium vergadering te plannen.
Bijlagen
-
15
Op verzoek van GemeenteBelangen is er navraag gedaan naar de kosten van privacy-schermen voor de iPad. Door het gebruik van deze schermen kunnen anderen niet op uw iPad meekijken. De offerte is als bijlage bijgevoegd. Wie heeft er behoefte aan de privacy-scherm?
Let op: de offerte is al verlopen. Het kan zijn dat de prijzen nu iets verschillen.
Bijlagen
-
16
Er is een stappenplan gemaakt bij de Gedragscode van de gemeenteraad om de raad en de burgemeester houvast te bieden in dergelijke situaties.
Het stappenplan wordt, met uw goedkeuring, geagendeerd voor de Discussieraad en Besluitvormende raad van september.Bijlagen
-
18
Om de start in te luiden voor de ambassadeurs verbonden partijen organiseert de griffie in samenwerking met de ambtelijke organisatie graag een introductiebijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst wordt ingegaan op de verbonden partijen zelf, de nieuwe wetgeving en de rol van de ambassadeurs.
Voorstel: Dinsdag 20 september om 19:30
Alle fracties die deel willen nemen hebben een voorkeur opgegeven voor bepaalde verbonden partijen (zie bijlage). Een aantal fracties hebben ook al aangegeven wie vanuit hun fractie de ambassadeur is voor bepaalde verbonden partijen. De griffie hoort dit ook graag van de overige fracties. Dit mogen uiteraard ook burgerleden zijn.
Bijlagen
-
19
Aanmeldingen
- dhr. B. BroedersBijlagen
-
20
Voorafgaand aan de discussieraad van 22 september worden individuele foto's en een groepsfoto gemaakt van de raadsleden. Van de burgerleden worden ook individuele foto's gemaakt. De fotograaf is aanwezig vanaf 17:30. We maken voor u een schema wanneer u aan de beurt bent voor een individuele foto. Het is mogelijk om op het gemeentehuis broodjes te eten.
-
21
Wenst u in het najaar een Tafeltjesavond voorafgaand aan de begrotingsraad?
-
22Rondvraag
-
23Sluiting